יום חמישי, 10 באפריל 2014

יוון עם ילדים-הר אולימפוס

אז אחרי הפסקה מאוד ארוכה בכתיבת הבלוג (את רוב זמני בחודשים האחרונים השקעתי בצילום, המקצוע שלי והאהבה השניה שלי במקביל לטיולים, להצצה למה שעשיתי בחודשים האחרונים www.sandy.co.il)  ואחרי שקיבלתי פניות רבות ממשפחות מטיילות להעלות את הפוסטים הנוספים על הטיול המשגע שלנו ביוון, הנה אני כאן!

אז נתחיל...
החודש הקרוב מעולה לטיולים בגלל מזג האוויר הנעים ואם ממש רוצים להיות ספונטנים (הכי כייף חופשות ספונטניות) הפוסט הזה מוקדש לכם....

אחרי חופים לבנים, מי טורקיז צלולים ומנוחה בחצי האי פליון מהפוסט הקודם שלי, הגיע הזמן לטבע והרבה...וגם קצת ספורט
את פליון היה לנו מאוד קשה לעזוב, היה לנו ברור שאנחנו הולכים מאוד להתגעגע אבל לפחות יש לנו תירוץ לחזור ותמיד כייף לעזוב עם טעם של עוד.
לאחר נסיעה של כ-3.5 שעות עם עצירה להרעננות הגענו לליטכורו, עיירה מקסימה למרגלות הר אולימפוס המרשים. למגיעים מסלוניקי- העיירה ליטחורון ממוקמת 90 ק"מ דרומית מסלוניקי.
הר אולימפוס הינו ההר הגבוה ביותר ביוון, הר מרהיב בעוצמתו, סלע ענק שמתרומם לגובה 2918 מ' וצמוד לים.
לפי המיתולוגיה היוונית, הר אולימפוס הוא מקום משכנם של האלים האולימפיים, אותם אלים שהמשחקים האולימפיים הוקדשו להם.

מאוד מומלץ ללון בליטחורון אם אתם מתכננים לעשות טרק קצר בהר אולימפוס או אף לכבוש אותו בכמה ימי טיפוס.
העיירה נמצאת ממש במרחק כמה דקות נסיעה מהנקודה בה מתחילים את הטיפוס.

אני אתחיל מבית המלון בו לנו, Olympus Mediterranean מלון 4 כוכבים ממש במרכז העיירה וצעדים בלבד מהכיכר המרכזית.לאמיתו של דבר זה היתרון העיקרי שלו ואולי היחידי. התיאור של המלון באתרים וחוות הדעת של המלון היו מאוד טובות ואולי זה מעט העלה לנו את הציפיות כי המלון היה נחמד ורק נחמד, כמו שאומרים סיפק את הסחורה.
החדר שקיבלנו היה גדול עם מרפסת קטנה לאזור האחורי של המלון (נוף לא היה), הניקיון היה בסדר, ארוחת הבוקר היתה סבירה עם המוצרים הבסיסים להתחיל את היום והמיקום היה מעולה קרוב לכיכר המרכזית בה תמצאו מסעדות, גלידריות ומספר חנויות מקומיות.

אפשרות נוספת, באזור הפלאקה של ליטחורו שהינו איזור החוף תוכלו ללון בבתי מלון ברמת 4-5 כוכבים על שפת הים. איזור הפלאקה ממוקם כ-3 ק"מ ממרכז ליטחורו וכ-2 ק"מ מהפארק הלאומי הר אולימפוס (Mount Olympus National Park).

כשהגענו למלון התמקמנו בחדר ומיד יצאנו להכיר את העיירה המקסימה ולמצוא מסעדה לאכול את ארוחת הערב.
בכיכר המרכזית תמצאו בתי קפה וגלידריות וברחוב הראשי שיוצא מהכיכר תמצאו מסעדות רבות במגוון רחב של סגנונות, מטברנות המגישות דגים טריים וסלט יווני ועד למסעדות איטלקיות, המועדפות על ילדי, שמגישות פסטות ופיצות.

ברחוב הראשי גם תמצאו גלידריות שמוכרות אין ספור סוגי מתוקים עטופים בניירות כסופים, שכל אחד מהם מדהים בפני עצמו, קליפות תפוז מצופים בשוקולד, גלילי שוקולד ממולאים בקרם, שוקולד במלית קרם נוגט...בקיצור שווה...קחו כמה בשקית ולכו לפארק שממול, פארק מקסים עם מזרקות וספסלים. בערבי הקיץ מקימים בצמוד לפארק מתחם שעשועים לילדים עם מתקנים, מתנפחים וצמר גפן מתוק...הילדים מאוד נהנו וגם אנחנו.

למחרת בבוקר קמנו במלוא המרץ לטרק בפארק הלאומי הר אולימפוס.
ראשית אציין כי ההר הזה לא נועד למטפסים מנוסים בלבד אלא גם למטיילים ומשפחות, ישנם מסלולים רבים ומגוונים שמתאימים כמעט לכל סוגי המטיילים.
הטיפוס מתחיל ממסלול של כשעתיים הליכה (מסלול שמתאים מאוד למשפחות) ועד לטרק של 2-3 ימים לפסגת ההר עם פונדקים קטנים בנקודות עצירה שמספקים למטפסים לינה וארוחה חמה.
הבקתה הראשונה הינה REFUGE A והטיפוס אליה לוקח כ-4-5 שעות וגם הוא מתאים למשפחות אך למטיבות לכת.

כאן אספר על המסלול קצר שמתאים למשפחות, אך מי שרוצה מידע נוסף על ההר ומסלוליו (21 מסלולים עיקריים שניתן גם לשלב בניהם או לחלופין לעשות מקטע ממסלול) ניתן למצוא באתר הרשמי של השמורה:
  Management Agency of Olympus National Park

מפות של המסלולים

רצוי להצטייד מראש במפה של האזור, רוב בתי המלון מספקים מפות לאורחיהם וניתן גם להשיג אותם בתשלום בחנויות מזכרות שממוקמות בכביש הראשי של ליטחורון.
המסלול הקצר הוא כשעתיים וחצי הליכה, אשר מתחיל בחניון הצמוד ל- Old Dionysios Monastery, מנזר ישן וציורי.
הדרך לשם ברכב עוצרת נשימה, ממש כמו לנסוע בתוך גלויה ומעט לעט מתגלים עוד ועוד פינות מפסגת ההר העצום.

המסלול הקצר נראה כאילו לקוח מאגדה קסומה, גשרי עץ מעל מעיינות זורמים ויערות בעלי צמחיה עשירה.
המסלול בדרגת קושי קלה-בינונית ומתאימה מאוד למשפחות.

לאחר טיול בתוך המנזר ומפגש עם נזירים שבחרו לחיות למרגלות האולימפוס, המשכנו בשביל שהוביל למעמקי היער עד שהגענו לגשר עץ שתחתיו זורם Enipaes River היפיפה. בנקודה זו ניתן לעצור ולהנות מהתחושה הקסומה של המקום, להשתכשך במים הצוננים ולאכול ארוחה קלה.

לאחר ההפסקה עלינו על הגשר והמשכנו לתוך היער, תוך כדי הליכה ניתן לשמוע את מי Enipaes River זורמים בצמוד לשביל, מה שיוצר אווירה מיוחדת ושלווה.
לאחר הליכה של כחצי שעה הגענו אל Dionysus Cave, בנקודה זו ניתן לעשות עצירה להתרעננות לפני שחוזרים חזרה לחניון או לפני המשך המסלול לכיוון (ישנם ספסלי עץ בכניסה למערה). ניתן להכנס למבנה הצמוד למערה, בו תמצאו תמונות של קדושים ונרות שהודלקו לכבודם  ולחוש מעט מהאווירה המיוחדת של המקום.

לאחר עצירת ההתרעננות, חוזרים על עקבותיכם עד לחניון. המסלול שתיארתי הינו מסלול קצר יחסית שמתאים לכל המשפחה ומתאים למי שיש לו זמן מוגבל לטייל באולימפוס.

אחד המסלולים הנפוצים ביותר , הוא מסלול אשר מתחיל ב PRIONIA וממשיך עד לבקתה הראשונה REFUGE A, שנמצאת בגובה 2100 מטר, ניתן ללון בבקתה בהזמנה מראש או להתמקם לקמפינג ובבוקר לקחת את אחד המסלולים ולטפס לפסגה או לחזור על עקבותיכם. משך המסלול כ-4 שעות (עם ילדים כ-5 שעות).

לכבוש את האולימפוס נשמע מאתגר, אך ההר מציע אפשרויות רבות גם למי שלא רוצה לכבוש את הפיסגה.
העובדה כי מרגלות ההר נמצאים ממש בקרבת הים, מאפשרת חופשה מאוד מגוונת מרחצה בים, טיול בעיירת המקסימה לטחורון ועד לטרק בטבע משגע.

בימים הקרובים אכתוב את הפוסט על אי מדהים בשם קורפו, תחנה אחרונה לפני אתונה..אז תשארו מעודכנים :)

למציאת מלון בליטכורו לחצו כאן

אהבתם את הפוסט? רוצים שאעזור לכם בתכנון הטיול שלכם?

לחצו כאן

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

תודה על הפוסטים הנהדרים! אנחנו נוסעים לפיליון באוגוסט. האם לדעתך שווה לנסוע מפיליון לליילה אחד בליטוחורו כדי לראות את האולימפוס או לשכנע את ביתי בת ה7 שההר בפיליון די דומה? תודה!