יום ראשון, 11 במאי 2014

יוון עם ילדים- האי קורפו

איי יוון מוכרים וידועים ביופיים, המים והגגות הכחולים, הדגים והסלט היווני אך הפעם אכתוב על אי מוכר פחות עם מראה מעט פחות אופייני אך הקסם היווני מורגש בכל מקום.

אז אחרי יומיים מרתקים במטאורה, העמסנו את הקטנטנים לרכב ונסענו לכיוון Igoumenitsa עיירה לא גדולה, אך כמות התיירים שעוברים בה רבה בגלל הנמל שלה, בו ניתן לתפוס מעבורת לאיי יוון המערביים או לדרום איטליה.

הדרך לנמל Igoumenitsa
אני והאיש, עשינו מחקר מעמיק אודות איי יוון לפני הנסיעה, מחקר שהביא אותנו לבחור את קורפו כהאי הנבחר לטיול שלנו.
ניתן להגיע לקורפו גם בטיסות, אך טיסות ישירות מישראל הן דבר נדיר יחסית.
הדרך הנפוצה יותר להגיע לאי קורפו היא במעבורת מאיגומנטיצה, שנמצאת שעתיים נסיעה מקלמבקה שלמרגלות המטאורה.

הטיפים לנסיעה שכתבתי בפוסט הקודם חלים גם כאן.

איגומנטיצה היא עיירה קטנה ואין יותר מידי מה לעשות בה. אנחנו פיספסנו את המעבורת שלנו ולכן יצאנו עם הרכב לחיפושים אחר מרכז קניות להעביר את השעתיים שלנו בנעימים ובביזבוזים.

חשוב- לנוחיותכם, לוח הזמנים של המעבורות שיוצאות מאיגומנטיצה.

שימו לב, שיש מעבורות שאתם יכולים לעלות עליהן עם הרכב, מאוד מאוד נוח כשיש ילדים איתכם.
נוסעים עד הנמל, קונים כרטיסים, עולים על המעבורת עם הרכב, יוצאים מהרכב ועולים לסיפון להנות מהנוף המשגע בלב ים, בסוף הנסיעה יורדים לאזור חניית הרכבים, עולים לרכב ויאלה ממשיכים בטיול...בלי למצוא תחבורה ובלי לעמוד שוב בסוכנות להשכרת רכב.

זמן השייט מאיגומנטיצה לקורפו משתנה לפי מחיר הכרטיס ששילמתם. משך השייט שעשינו היה כשעה.
מחירי השייט הם כ- 10 יורו למבוגר ו-40 יורו לרכב (נכון לשנת 2013) יש לשים לב למחירים בעת ההזמנה.
ישנה אפשרות נוספת והיא להגיע למקום, לעבור בין חברות השייט ולבדוק שעות שייט ומחירים, ההבדלים יכולים להיות גדולים מאחד לשני, אך אישית אני ממליצה לעשות זאת כשאתם בטיול זוגי ללא ילדים. עם ילדים, דברים מהסוג הזה צריכים להיות מתוכננים מראש, לא כייף לגלות שאתם צריכים לשרוף עכשיו 6 שעות עם ילדים כי אין שייט שיוצא עכשיו.

השייט במעבורת הינו אטרקציה יוצאת מגדר הרגיל עבור ילדים, נצפתה התלהבות אדירה מצד הזאטוט בן ה-3.

טיפ חשוב- לא משנה באיזו תקופה אתם נוסעים, חשוב לקחת פריט לבוש ארוך עבור הילדים ועבורכם, קריר שם על הסיפון.
טיפ נוסף- אם יש במשפחתכם תינוקות קחו איתכם מנשא יהיה קל יותר להתנייד איתם על המעבורת.
ועוד אחד קטנטן- קחו איתכם שתיה ונישנושים, הכי כייף לשבת על הסיפון, לראות את הים והספינות ולנשנש.
אנא אל תשאירו לכלוך אחריכם! ואמרתי נשנוש (סנדוויצים, פירות), לא לפתוח שולחן :)

אא..ונזכרתי בעוד משהו, אם תהיו ממש נחמדים ומנומסים אולי יאפשרו לכם להכנס ולהציץ בתא של הקפטן, נכנסנו, נהננו התלהבנו וצילמנו :)

אחרי שייט מדהים, הגענו לחופי קורפו...

האי קורפו, הוא אי שיש בו המון השפעה אירופאית ואם להיות ספציפים איטלקיים. קורפו הינו האי הירוק ביותר מאיי יוון, בכל פינה שתלכו תהיו מוקפים בעצי זית ותאנה ובגלל הרכסים המרשימים ישנם נקודות תצפית רבות.
מדובר באי יחסית גדול, 600 קמ"ר, עם המון חופים יפייפים וכמות אטרקציות שיכולה בקלות להעסיק אותכם שבוע שלם ויותר.
אך שהגודל לא יטעה אותכם, כאן לא תמצאו קלאב הכל כלול, תושבי קורפו עושים לא מעט על מנת לשמור על תחושה אישית ואינטימית ומאוד סולדים מהמוניות. התחושה באי מאוד אירופאית ולמי שהיה באיטליה יבין על מה אני מדברת.

מי שמכיר אותי ועוקב אחרי כאן בפוסטים יודע שאני לא חסידת הטיולים הקבוצתיים וכשמדברים על קורפו התחושה מתגברת. מדובר באי שלוו ומקסים, עם בתי מלון קטנים, משפחתיים ובוטיקים למדי.
אם אתם רוצים להכיר את קורפו ולספוג את האווירה המיוחדת בה, וותרו על הקבוצתיות ועל מלונות הענק עם מזנוני האוכל..זה לא המקום..איי הדרום מתאימים לכך יותר.

יש כלכך הרבה מה לכתוב על קורפו, שאני אשקול פעם לכתוב על האי מדריך עב כרס.
התוכנית של האיש ושלי היתה מנוחה והרבה אחרי המסע המדהים שעברנו בטיול הזה ולכן חיפשנו את החוף היפה ביותר בקורפו על מנת ללון בו וזה לא היה קל, כי החופים בקורפו משגעים מכדי לבחור מבניהם.

אם אתם מגיעים לשבוע ויותר, אתם יכולים לחלק את הלינה שלכם לשני אזורים על האי וכך לחוות יותר מהאי המשגע הזה.

לנו היו 3 לילות ובחרנו ברצועת חוף קטנה ויפיפיה, שנחשבת אחת היפות בקורפו paleokastritsa.

paleokastritsa הוא כפר מקסים בצידו המערבי של האי, חוף עם מפרצונים ויופי אין סופי. יש לקחת בחשבון שהכפר הזה מאוד מבוקש בעונות השיא ולכן יש להזמין חדרים על האי לפחות חודשיים מראש ובגלל הביקוש שלו הוא גם מאוד תיירותי בחודשי הקייץ, כך שאם אתם מחפשים את השקט (כמונו) תגיעו לכאן לא בחודשי השיא. אם בחרתם להגיע בחודשים מאי-יוני או ספטמבר-אוקטובר, קחו בחשבון שאולי יהיה מעט קריר יותר ויכול לרדת גשם (מה שקרה לנו, פרטים בהמשך).

הזמנו חדר במלון zafiros traditional hotel, מלון קטן, עם אווירה אינטימית ונעימה שהפתיע אותנו מאוד לטובה.
כשבחרנו ללון במלון הזה קראנו עליו ביקורות מעולות וראינו גם את התמונות, אבל כל הדברים הללו לא יכלו להעביר את האווירה שהמקום הזה משרה עליך. מקבלת הפנים החמה והלבבית מבעל המקום, החדר היפיפה המושקע הנקי עם המרפסת המשגעת ממש מול רצועת החוף, ארוחת הבוקר המעולה והקירבה למים.
יש לציין כי יש מדרגות על מנת לעלות לחדרים, אך זה ממש לא נורא גם למשפחה עם ילדים ומזוודות וכמובן שתוכלו לבקש עזרה מאחד העובדים.
משיחה עם בעל המקום, המלון עבר שיפוץ וכל מרפסות חדריו פונים לחוף, הדבר היחיד ש"מפריע" לכל המושלם הזה הוא עץ אחד, יפה אומנם, אבל נמצא ממש מול המרפסות ולכן ניתן לראות רק חלק מהחוף מהמרפסת.
בקומת הקרקע של המלון יש מסעדה קטנה, בה אוכלים את ארוחת הבוקר. ארוחת הבוקר נבחרת על ידכם מ-3 אופציות שקיימות בתפריט, כך שגם אוהבי החביתה הגבינות והסלט יהנו וגם אוהבי הבייקון והביצה יהנו.

המרפסת שלנו- zafiros

zafiros hotel

מבט לחלק מהחדר שלנו- zafiros

בסביבת המלון תמצאו סופר קטן וחנויות תיירים רבות שמוכרות בגדי חוף, מזרני ים ומשחקי חוף לילדים.
המלון נמצא כ-30 דקות מהעיר קורפו (קרקירה).

אז אחרי שהתמקמנו במלון, יצאנו להכיר את האזור...
אזור הנמל של paleokastritsa צבעוני ומקסים, הילדים נהנו כלכך לראות את הספינות והאוניות הקטנות שעגנו בנמל.

בנמל הקטן ניתן לשכור סירת פדלים, סירת מנוע או להצטרף לאחת האוניות שיוצאות מהנמל ועושות טיול בחופים, לאחת מהן יש ריצפת זכוכית שניתן לראות בה את הקרקעית ואת הדגים שעוברים מתחת לאוניה.

אנחנו ביום הראשון הצטרפנו ליאכטה עם הריצפה השקופה, חוויה מעולה לילדים! יש לקחת משהו ארוך למקרה שיהיה קר בים.

את הכרטיסים לא תפספסו, בכל מקום לאורך החוף נמצאים נציגי חברות השייט שמנסים למכור לכם סיור באוניה שלהם.
נכון ל2013 מכרו כרטיס משולב של האוניה+ האקווריום ב10 יורו לאדם וילדי בני ה-3 ו 9 חודשים היו חינם.

ביום השני החלטנו שהתאהבנו בים וזה הזמן לשוט עליו בכוחות עצמנו, שוחחנו עם אחד מבעלי היאכטות בנמל וגילינו שיש כמה חברות שניתן לשכור מהם יאכטה לשעה או ליום שלם, כמובן שקפצנו על החוויה.
לאחר הדרכה שקיבל בעלי להשטת היאכטה, הדרכה לקשירת חגורות הבטיחות למקרה הצורך וקבלת מפה של החופים, יצאנו לים.
מדובר בחוויה באמת מיוחדת, השליטה לאן לשוט, להגיע לחופים פרטיים רקים מאדם...

טיפ מס' 1- לעשות שיחה בטיחות עם הילדים לפני העליה ולא להוריד מהם את העיניים, לילדים יש את הצורך העז להתכופף ולנסות לגעת במים.
טיפ מס'2- אם הגעתם לכאן עם ילדים גדולים או ללא ילדים אל תוותרו על החוויה לעצור בדרך ולרבוץ בחופים הקטנים ולהרגיש שאתם בחוף פרטי משלכם. הסיבה שאני אומרת עם ילדים גדולים/ללא ילדים, היא כי היאכטה לא יכולה להגיע עד לחוף וצריך לשחות לחוף.
טיפ מס' 3- תשאלו מה מצב הים באותו יום, כשאנחנו היינו שם הים היה די גלי ומי שיש לו מחלת ים כנראה לא היה מרגיש כלכך טוב.
טיפ מס' 4- לא לשכוח משהו ארוך, קריר בים.
טיפ מס' 5- קחו ברצינות את ההדרכה שתקבלו בעיקר אם אתם עם ילדים, אתם תזדקקו לה.
טיפ מס' 5- תהנו! זה ממש כייף...

הזאטוט שלי לומד לשוט בים

האיש על ההגה

מים עם צבע שלא ראיתי מעולם

דוגמית מהחופים הפרטיים עליהם כתבתי

אטרקציה נוספת שילדים יאהבו בקופרו הוא האקווריום בpaleokastritsa. יש במקום אקווריומים עם סוגים רבים של יצורי ים ואף יש אגף של זוחלים. במקום יש בחור אשר נותן הדרכה לילדים (באנגלית) ואף נותן לילדים האמיצים ללטף איגואנות ולטאות ולשים על הצוואר נחשים. נכון  ל-2013 שילמנו 10 יורו עבור כניסה לאקווריום ושייט של שעה באוניה עם התחתית השקופה.

ואז הגיע היום הלפני אחרון בקורפו...התעוררנו לקולות רעמים בחוץ, מה שהתברר כסופה שמשתוללת באי הכוללת את כל החבילה, גשם, רוחות,ברקים ורעמים. יצאנו החוצה וראינו את עובדי המלון מכניסים מהר את כל הכיסאות של בית הקפה ונראים מופתעים כמעט כמונו. מסתבר שזו היתה אחת ההפתעות באי קורפו שמזמן לא ראו כמוה, אומנם מאי זו תקופה לא יציבה מבחינת מזג האוויר, כמו אצלנו, אבל כזו סופה עוד לא היתה להם.

או קיי, אז ים לא יהיה היום,החלטנו להכנס לרכב ולבלות בעיר קורפו (קירקירה), העיר נשלטה במאה ה-13 והמאה ה-14 ע"י ונציה, וזה אכן מורגש בכל האי.
העיר כוללת רובע עתיק וניציאני ושתי מצודות שבניהן מפרץ יפיפה, הכניסה למבצר הישן היא בתשלום וגשר מהכיכר המרכזית בעיר מוביל אליו.
העיר גדולה ותוססת, עם חנויות, מסעדות מעולות, שווקים, גלריות וסמטאות העיר עמוסות בחנויות מזכרות לתיירים.
העיר קורפו כמו שאר האי, הינו יעד תיירות שמגדיר עצמו כיעד איכותי לאנשים שמחפשים איכות בוטיקית. לא תמצאו כאן מלונות הכל כלול ולא טברנות המוניות.

Ioannis Kapodistrias

אחד המקומות לעצירת "הוצאת אנרגיה" עבור הילדים הוא ללא ספק spianada square שהינו פארק רחב ידיים אשר נמצא בין העיר העתיקה למבצר וללא ספק ה"כיכר" היפה ביותר בקורפו.
בפארק ישנם מונומטים רבים מתקופות שליטה שונות באי, חלק גדול מהפארק הינו מגרש קריקט שקיים עוד מהתקופה שהבריטים  שלטו על האי בשנים 1814-1864.
בפארק ניתן לשכור רכב ממונע קטן עבור הילדים, אטרקציה שאין ילד שיעמוד בה וזה מקסים לראות את כל הילדים בפארק נוהגים בג'יפים קטנים.

השכרת רכב ממונע לילדים- spianada square

בעיר יש אין ספור, מסעדות מעולות וברחוב הראשי יש את המזון המהיר כגון מקדונלדס. אם תכנסו לסמטאות תגלו מסעדות קטנות ומצויינות..טיפ שתמיד עובד, תשאלו את המקומיים על המלצה למסעדה במקום שאתם נמצאים, הם יודעים הכי טוב.

למחרת, יום אחרון בקורפו לפני הטיסה לאתונה, החלטנו לבלות ב.kassiopi, שהתגלה כמקום יפיפה ולא האמנו שלא הגענו לכאן קודם, המקום הזה גרם לנו ללכת עם טעם של עוד....עוד הרבה

הדרך ל Kassiopi Corfu

הנמל הציורי ב Kassiopi Corfu

הטיילת מהרחוב הראשי לכיוון Bataria

Bataria Kassiopi Corfu

ב kassiopi מקום שלא קראתי עליו אפילו מילה אחת באינטרנט לפני שיצאנו לטיול ובדיעבד לא יודעת למה (מישהו רצה לשמור את המקום לעצמו ובצדק) המקום הוא פנינה אמיתית, נמל ציורי עם טברנות, רחוב ראשי עם בתי קפה וחנויות לתיירים, טיילת לאורך החוף וחופים עוצרי נשימה עם נוף דרמטי של מים בצבע טורקיז וסלעים מלאי צמחיה ירוקה שאופיינית לאי קורפו. לא הספקנו שם הרבה, היינו שם 3 שעות, טיילנו על הטיילת, ישבנו בנמל ואכלנו גלידה וכמובן אכלנו ארוחת דגים בטברנה מקומית.

אחרי שנשארנו עם טעם של עוד והיה לנו כלכך קשה לעזוב את האי קורפו ואמרו אין ספור פעמים שנחזור, עלינו לרכב ונסענו לשדה התעופה לכיוון אתונה, תחנה אחרונה לפני החזרה הביתה.

מקומות נוספים ששווה להגיע אליהם בקורפו, אך לצערנו לא הספקנו או שמזג האוויר לא איפשר זאת הם:
ארמון אכיליון
לאוהבי הצלילה, קורפו הוא ממש עבורכם. לינק לאחד מאתרי הצלילה שיתן לכם את כל המידע שאתם צריכים.
פארק המים אקווה לנד

תהנו!!

בפוסט הבא, אתונה....

לאחרונה אני מקבלת מידי יום הודעות ממשפחות שקראו כאן את הפוסטים שלי ועשו טיול מדהים בצפון יוון, זה כייף עבורי כל פעם מחדש.
כיתבו לי כאן ממש בסוף הפוסט תגובות, שאלות וחוויות מהטיול המשפחתי שלכם, אשמח לקרוא ולענות :)

מידע נוסף על קורפו תוכלו למצוא במדריכים רבים ברחבי הרשת, אחד הטובים הינו home in corfu .

למציאת מלון באי קורפו לחצו כאן

למציאת מלון ב paleokastritsa לחצו כאן

אהבתם את הפוסט? רוצים שאעזור לכם בתכנון הטיול שלכם?